Evde Sushi Yapmak

ENGLISH | TÜRKÇE

Mutfakta kendimi zorlamaya bayılıyorum. Yeni bir tarif deneyeceksem çok zor olmasıyla ün salmış olması (mesela makaronlar) ya da çok yabancı, uzak bir tarif olması (bu durumda sushi) fark etmiyor. Japon kültürüne olan ilgimden ve yaz okulundan beri öğlenleri sushi yemeyi özlediğimden evde kendim sushi yapabileceğime karar verdim.

Önümde üç engel vardı:

  1. Malzemeleri edinmek.
  2. Pirinci hazırlamak.
  3. Sushiyi sarmak ve dilimlemek.

P2098911.jpg

Uzun süren araştırmalar sonucu Gümüşsuyu’nda Çin Market adında sushi malzemeleri de satan bir yer bulabildim. Taksim metro istasyonuna 5 dakika yürüme mesafesinde olan Çin Market, diğer marketlere göre hem daha çeşitli hem de daha hesaplıydı. Buradan pirinç sirkesi, bambu mat, yosun kağıtları, soya sosu ve yemek çubukları alıp çıktım. Eve giderken yol üzerinde markete uğrayıp avokado, salatalık, füme somon ve osmancık pirinç aldım. Bu ilk sushi denemem olduğu için kaliteli sushi pirinci harcamak istemedim, ona en yakın olan osmancık pirincini kullandım. Ve böylece listemdeki ilk engeli kaldırmış oldum!

img_8348

Şimdi pilavı yapma zamanı. Evimde pirinç pişirme makinesi olmadığı için tencerinin dibinin tutmamasına dikkat etmem gerekiyordu. Pirincin yumuşak olması ve kesinlikle az pişmemiş olması gerekiyor. Ben aşağıdaki tarifi takip ettim ve oldukça iyi sonuçlar aldım.

Malzemeler (6 rulo için):

  • 2 su bardağı pilav
  • 2 1/4 su bardağı su
  • 1/3 bardak pirinç sirkesi
  • 1 1/4 yemek kaşığı şeker
  • 1 1/4 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı:

  1. Pirinci su şeffaf akana kadar yıkayın.
  2. Su kaynayana kadar yüksek ateşte pirinçleri karıştırın ve sonra altını kısıp kapağını kapatın.
  3. 8-9 dakika sonra kapağı kaldırıp su kalıp kalmadığını kontrol edin. Eğer pilav taneleri şiştiyse ve su kalmamışsa pirinciniz pişmiş demektir.
  4. Tahta bir kaşık yardımıyla pirinci bir kaba alın. Dipte kalan kurumuş veya yanmış pirinçleri kazımayın.
  5. Şeker, tuz ve sirkeyi bir kaba alın, tuz ve şeker çözünene kadar karıştırıp ısıtınç Sonrasında pirincin içine iyice karıştırın.
  6. Pirinci yelleyip buharın çıktığından emin olun. Oda sıcaklığına geldiğinde pirinciniz hazır demektir.

2. adımi tamam!

FullSizeRender.jpg

Bu diğerlerine göre daha kolay bir kısım, sebzeleri ve somonu jülyen kesin. Pirinci yosun kağıtlarının üzerine koyun ama başta üç dört parmak pay bırakın. Malzemeleri üstteki gibi bir şerit halinde dizin ve sarın! Büyük ihtimalle bir kerede tüm ruloyu saramayacaksınızö o yüzden iki üç kısımda yapmakta fayda var. Bu videoyu izleyerek nasıl sarılacağını daha da iyi görebilirsiniz.

img_8346

Sonunda elinizde 6 rulo olacak ve onları 8 parcaya bölebilirsiniz. Önce ortadan ikiye bölün, sonra elinizdeki iki parçayı da aynı şekilde dörder parçaya ayırın. 3. adım da tamam!

Ve bitti! Bu tariften bir sushi partisi için yeterli sayıda sushi çıkıyor. Arkadaşlarınızı davet edin ve birlikte eğlenmeye bakın!

img_8350

Bir Cevap Yazın

